Uchwała podjęta! Autobusy nadal na trasie!
Z pewną obawą niektórzy czekali na decyzję lokalnego samorządu w sprawie dalszego funkcjonowania linii autobusowej nr 10 łączącej Ozorków i Zgierz. Choć było to mało prawdopodobne, ale radni mogli nie zgodzić się na dalsze finansowanie międzygminnej komunikacji. Tak się jednak nie stało i aneks do umowy został zawarty.
Radny Kamil Zdziarski dopytywał o koszty.
– Jakie są wpływy z biletów dla MUK w Zgierzu? Czy mamy gwarancję, że w trakcie trwania umowy nie będzie żądań związanych z ewentualną podwyżką? Co stałoby się, gdyby radni nie zgodzili się na aneksowanie umowy i wzrost kosztów za komunikację? – dopytywał samorządowiec.
– Tak naprawdę, to nie mamy wyjścia – odparł burmistrz Jacek Socha. – Ozorków jest końcówką tego komunikacyjnego ogniwa. Gdybyśmy się teraz nie zgodzili na to porozumienie, to po prostu autobusów by nie było. Z moich informacji wynika, że MUK z obsługi linii 2bis i 10 miał wpływy w ub. roku do kasy rzędu 950 tysięcy zł. Natomiast wpływy zbiorcze z biletów pokryły zaledwie w 13 procentach ogólne koszty usługi komunikacyjnej. A jeśli chodzi o gwarancję… nie mamy żadnych gwarancji, co będzie.
Warto wspomnieć, że Miasto Ozorków płacić będzie za funkcjonowanie linii kwotę 2 mln 543 tys. 338,32 zł brutto rocznie. Koszty po stronie pozostałych samorządów: Gmina Ozorków – 180 tys. 914,87 zł brutto rocznie, Gmina Zgierz – 1 mln 095 tys. 710,45 zł brutto rocznie, Miasto Zgierz – 1 mln 093 tys.167,24 zł brutto rocznie. Częstotliwość kursów zostanie zachowana. W 2024 r. koszt utrzymania linii 10 ze strony Miasta Ozorkowa wyniósł 2 mln 023 tys. 933,00 zł brutto rocznie.
BRAK KOMENTARZY