Wraca tramwaj do Konstantynowa
Linię zamknięto przez krytyczny stan techniczny. Teraz zostanie odnowiona. Konstantynowską linię tramwajową, którą uruchomiono w 1910 r., zamknięto w 2019 roku. Krytyczny stan techniczny zagrażał bezpieczeństwu pasażerów. Wszystko jest na dobrej drodze i linia zostanie zmodernizowana.
– Dziś podpisałam porozumienie o współpracy z burmistrzem Konstantynowa Łódzkiego Robertem Jakubowskim. Zatem linia do Konstantynowa zostanie zmodernizowana. To jeden z ważniejszych momentów pokazujący, jak miasta powinny ze sobą współpracować. To początek, przed nami trudna, ale ważna inwestycja. W marcu tego roku został złożony do Stowarzyszenia Łódzki Obszar Metropolitalny wniosek o dofinansowanie przebudowy łódzkiego odcinka trasy tramwajowej do Konstantynowa Łódzkiego. W ramach inwestycji zmodernizujemy odcinek od ul. Krakowskiej w Łodzi do pl. Wolności w Konstantynowie. Jeszcze w sierpniu ogłosimy wspólny przetarg. Wartość przebudowy łódzkiego odcinka to ok. 57,7 mln zł, a całej trasy do Konstantynowa Łódzkiego szacujemy na kwotę 80 mln zł. Według założeń po wyremontowanej trasie pojedziemy tramwajami linii 43 – mówi Hanna Zdanowska, prezydent miasta Łodzi.
Inwestycja będzie realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zadanie pierwsze to przebudowa łódzkiego odcinka torowiska w ul. Konstantynowskiej od ul. Krakowskiej do ul. Przygranicznej, a drugie zadanie to przebudowa konstantynowskiego odcinka trasy między ul. Przygraniczną, a trójkątem manewrowym na placu Wolności w Konstantynowie Łódzkim.
– Długo oczekiwana inwestycja to przede wszystkim odpowiedź na potrzeby mieszkańców zarówno Łodzi, jak i Konstantynowa. Łatwiejsza, szybsza komunikacja w tej części miasta jest niezbędna. Podstawowym celem inwestycji jest zwiększone wykorzystanie transportu publicznego oraz niskoemisyjnej i zrównoważonej mobilności w mieście. Komunikacja miejska w tym rejonie zyska na atrakcyjności, co z pewnością przełoży się na wzrost liczby osób korzystających z jej usług. Zaplanowane działania przyczynią się również do zmniejszenia awaryjności komunikacji miejskiej, poprawy bezpieczeństwa podróżnych oraz zmniejszenia zanieczyszczeń oddziałujących na środowisko. Bardzo dziękuję pani Prezydent Łodzi Hannie Zdanowskiej za współpracę i otwartość na nowe projekty, zwłaszcza te, które są innowacyjne w skali kraju. To dzisiejsze porozumienie to jednocześnie potwierdzenie, jak ważne jest budowanie świadomej i odpowiedzialnej samorządności – mówi Robert Jakubowski, burmistrz Konstantynowa Łódzkiego
Długość modernizowanego odcinka linii tramwajowej znajdującej się w granicach Miasta Łódź to ok. 2,8 km.
Projektowany zakres prac obejmuje:
– budowę i przebudowę jednotorowej linii tramwajowej wraz z trakcją i kablami trakcyjnymi,
– budowę nowej podstacji kontenerowej wraz z wyposażeniem,
– budowę i przebudowę peronów i infrastruktury peronowej,
– rozbudowę i przebudowę przyległego układu drogowego,
– rozbiórkę, budowę i przebudowę obiektów inżynierskich,
– przebudowę sieci uzbrojenia podziemnego (sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, wodociągowej, gazowej, elektrycznej, oświetleniowej, teletechnicznej i sygnalizacji świetlnej)
– wycinki i nasadzenia zieleni,
– rozbiórki i montaż elementów małej architektury oraz mebli miejskich.
Zadanie realizowane przez Gminę Konstantynów Łódzki:
– przebudowa torowiska tramwajowego,
– przebudowa sieci trakcyjnej,
– zainstalowane zostaną nowe zwrotnice na mijankach „Gdańska Mijanka” oraz „Srebrna Mijanka”, które zostaną wyposażone w instalacje ogrzewania zwrotnic,
– zmodernizowany zostanie system sterowania ruchem odcinków jednotorowych
– Mijanki „Gdańska Mijanka” oraz „Srebrna Mijanka” oraz Plac Wolności zostaną wyposażone w instalacje sygnalizujące zajętość odcinków jednotorowych,
– przystanki tramwajowe – zostaną przebudowane, aby dostosować je do potrzeb osób niepełnosprawnych przy największym wykorzystaniu walorów taboru niskopodłogowego; zostaną wyposażone w wiaty ochronne z ławkami, a w przypadku ich lokalizacji w pasie jezdni zastosowane zostaną wygrodzenia chroniące pasażerów przed ochlapywaniem; przystanki zostaną wyposażone
w system Informacji pasażerskiej; – wzdłuż projektowanych odcinków zostanie wykonana sieć teletechniczna z przyłączami.
Planowany termin rozpoczęcia realizacji inwestycji to IV kwartał 2021 roku, a termin zakończenia całości to koniec 2023 roku.
BRAK KOMENTARZY
Przepraszamy, formularz komentarzy jest obecnie zamknięty.