Powrót linii tramwajowej 46!
To dobra informacja dla miłośników takiej komunikacji, jednak tylko w Zgierzu. Tramwaj 46 ma jeździć jedynie w granicach administracyjnych miasta i nie pojedzie dalej – na przykład do Ozorkowa. Reaktywacja „46” możliwa jest dzięki środkom z Łódzkiego Obszaru Metropolitarnego. To bagatela 161 milionów euro!
Wiadomo już, że samorząd województwa łódzkiego wesprze 94 projekty zaplanowane przez 30 samorządów tworzących największy miejski obszar funkcjonalny w regionie.
Pieniądze pochodzą z dwóch unijnych programów: Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Europejskiego Funduszu Społecznego. Zostaną przeznaczone na realizację projektów dotyczących m.in. efektywności energetycznej, budowy systemów odnawialnych źródeł energii, zakupu ekologicznych samochodów komunikacji miejskiej, ochrony przyrody, w tym bioróżnorodności, walki ze skutkami suszy czy zapobiegania powodziom, ale także kultury, rekreacji i turystyki – w Zgierzu będzie to wsparcie termomodernizacji i powrót tramwaju nr 46.
Wniosek dotyczący tramwaju ma zostać złożony do połowy 2025 roku.
Tramwajowa inwestycja w Zgierzu zakłada przebudowę trasy tramwajowej – torów, trakcji, zasilania, przystanków na odcinku od os. Kurak do granic miasta na os. Proboszczewice. Wartość wyceniono na 90 milionów złotych. Z tej sumy Zgierz ma wyłożyć 15 proc., czyli 13,5 mln zł.
BRAK KOMENTARZY