Reporter

reporter-ntr.pl

termy uniejów
Zdrowie i Uroda

Ile kroków powinniśmy robić każdego dnia?

Ile kroków powinniśmy zrobić każdego dnia, żeby można było mówić o umiarkowanej aktywności fizycznej? Okazuje się, że całkiem sporo. I według statystyk Światowej Organizacji Zdrowia na pewno nie tyle, ile robi przeciętny człowiek.

Ile kroków powinien robić każdy człowiek?

Światowa Organizacja Zdrowia informuje, że zdrowe osoby powinny dziennie wykonywać około 6-8 tysięcy kroków, a osoby z chorobami przewlekłymi oraz osoby niepełnosprawne od 3,5 do 5,5 tysiąca kroków.

Zastanawiasz się, jak to wygląda w praktyce i ile kroków dziennie robi przeciętny człowiek? Niestety informacje nie są zbyt pozytywne. Okazuje się, że większość z nas robi przeciętnie około 2,5 tysiąca kroków. To bardzo niewiele i taka liczba z pewnością nie wystarczy, żeby uznać nas za osoby co najmniej umiarkowanie aktywne fizycznie.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z krokami i nie miałeś wcześniej żadnej styczności ze sportem, powinieneś celować w liczbę 5 tysięcy kroków dziennie. Możesz to robić za pomocą prostych codziennych modyfikacji: rezygnacji z publicznego transportu czy windy albo wybierać się na krótkie przechadzki. Natomiast osoby, które uprawiają już jakąś aktywność fizyczną z powodzeniem mogą dążyć do liczby 8-10 tysięcy kroków lub nawet więcej.

Jedno z drugim się nie wyklucza, można zarówno trenować na siłowni i wyrabiać kroki. To może iść także w drugą stronę – często jest tak, że mamy pracę siedzącą, a po pracy idziemy zrobić trening na siłowni i później wracamy do domu. Wówczas nasz krokomierz pokaże około 3 tysiące kroków – czy wtedy jesteśmy osobami aktywnymi fizycznie?

Niestety nie, ponieważ nasza aktywność powinna rozkładać się na cały dzień i być dawkowana regularnie i systematycznie.

Ile kroków trzeba robić, żeby schudnąć?

Odpowiedź na pytanie, ile trzeba robić kroków, żeby schudnąć, jest niejednoznaczna i zawsze zależna od konkretnego przypadku. Proces spalania tkanki tłuszczowej u każdego człowieka rozpoczyna się w zależności od między innymi prędkości przemiany materii i genetyki. To ile kroków trzeba robić, żeby schudnąć jest uwarunkowane także przez wiek, wagę i styl życia.

Nie ma jednej uniwersalnej liczby kroków, która pozwoli ci zgubić nadmiar tkanki tłuszczowej. Mimo wszystko, spacerów powinno być w naszym życiu jak najwięcej. Zwłaszcza tych dłuższych przechadzek o umiarkowanym charakterze wysiłkowym – najlepiej sprawdzą się w procesie spalania tłuszczu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.