HomeAktualności z regionuZakład energetyczny zabrał pieniądze

Zakład energetyczny zabrał pieniądze

05Alicja Bartniak nie ukrywa zdenerwowania z powodu działania zakładu energetycznego. Po niebotycznie wysokich rachunkach, które otrzymali w sierpniu mieszkańcy Łęczycy (pisaliśmy o sprawie), problemy niektórych osób jeszcze się nie skończyły. Mimo wysłanego pisma do operatora energii, z konta pani Alicji zniknęło prawie tysiąc złotych.
– W banku mam usługę, która polega na tym, że przelewane są pieniądze na opłaty. I operator z tego skorzystał. Zaraz po otrzymaniu rachunku na kwotę 920,25 zł wysłałam pismo, informując, że naliczona kwota znacznie odbiega od rzeczywistego stanu zużycia energii i dotychczasowych rachunków. Nie wyraziłam również zgody, żeby z mojego konta pobrano pieniądze. Niestety, mimo to po dwóch tygodniach prawie tysiąc złotych z konta pobrali – mówi z rozżaleniem Alicja Bartniak. – Wzięli sobie nieoprocentowaną pożyczkę, ale ja nie jestem instytucją pożyczkową.
W rozmowie telefonicznej z pracownikiem Biura Obsługi Klienta pani Alicja nie uzyskała żadnych konkretnych informacji, poza tym, że powinna wysłać kolejne pismo. Na tak lekceważące podejście się nie zgadza. W imieniu naszej Czytelniczki zwróciliśmy się do operatora energii z prośbą o wyjaśnienie.
– W przypadku usługi polecenia zapłaty, klient posiada pełną kontrolę nad transakcjami, w tym może anulować pojedynczą transakcję. Najszybszym sposobem na zwrot pieniędzy na rachunek jest anulowanie danej transakcji, które klient przeprowadza w swoim banku. Osoby nie prowadzące działalności gospodarczej mogą anulować transakcję do 8 tygodni (56 dni kalendarzowych) od daty obciążenia rachunku. Pieniądze wracają na konto tego samego lub następnego dnia. Wystawienie zbyt wysokiej faktury wynikło z błędu ze strony naszej firmy, za który przepraszamy – wyjaśnia Jakub Dusza, z biura prasowego grupy Energa. – Firma wystawi klientce korektę rozliczenia. Po jej otrzymaniu klientka może wskazać firmie konto, na które powinniśmy przelać nadpłacone pieniądze. To drugi, dłuższy sposób na otrzymanie zwrotu pieniędzy na konto. W tym celu niezbędne będzie wypełnienie i dostarczenie do firmy formularza zwrotu nadpłaty. Serdecznie przepraszamy panią Alicję z te niedogodności. Kolejna faktura dotrze do niej zgodnie z cyklem rozliczeniowym w najbliższych dniach.
Podobne problemy ma z pewnością niejeden mieszkaniec. Procedury zwrotu niesłusznie pobranych należności będą w każdym przypadku wyglądać tak samo.
(ms)

UDOSTĘPNIJ:
Kto zatruwa środowi
Nowy komendant. Jaki
BRAK KOMENTARZY

Przepraszamy, formularz komentarzy jest obecnie zamknięty.