Pacjenci mają dość. Pod drzwiami do przychodni
![pod drzwiami do przychodni](https://reporter-ntr.pl/wp-content/uploads/2020/08/przych.1-1536x1024.jpg)
Coraz więcej pacjentów skarży się na to, że lekarze rodzinni zamiast prawdziwych wizyt oferują im teleporady. Jeśli jednak uda się już dodzwonić do lekarza i umówić na wizytę, to i tak trzeba odczekać swoje przed przychodnią zdrowia. Ludzie mają już tego dość i oczekują normalnego dostępu do służby zdrowia.
– Zadzwoniłem do przychodni i umówiłem się na wizytę do specjalisty. Myślałem, że jak już przyjadę, to zostanę przyjęty o konkretnej godzinie, która została wcześniej wyznaczona. Niestety, stałem przed zamkniętymi drzwiami przychodni i czułem się naprawdę nieswojo. W środku widziałem personel. To dobrze, że akurat pogoda była ładna. A jakby padał deszcz? Coś trzeba zmienić w tej służbie zdrowia, bo tak to nie powinno wyglądać – skarży się jeden z pacjentów z którym rozmawialiśmy przy ul. Zielonej.
Nasz reporter sprawdził również, jak wygląda sytuacja w innej przychodni zdrowia. Przed budynkiem przy ul. Krasickiego rozmawialiśmy ze starszą mieszkanką.
![](https://reporter-ntr.pl/wp-content/uploads/2020/08/przych.2-1024x683.jpg)
– Przyszłam po receptę. Też muszę czekać na zewnątrz – usłyszeliśmy. – Ale zaraz przyjdzie pielęgniarka, to będzie pan mógł z nią porozmawiać.
Zapytaliśmy, czy mieszkańcy rzeczywiście muszą czekać przed przychodnią.
– Akurat w środku jest już jeden pan. Ale oczywiście wpuszczamy do przychodni, choć musimy zwracać uwagę na liczbę osób przebywających w środku – odparła pielęgniarka.
Ministerstwo Zdrowia oraz konsultant krajowy w dziedzinie medycyny rodzinnej przygotowali standardy organizacyjne oraz wytyczne w zakresie udzielania teleporad dla lekarzy POZ. Z końcem tego miesiąca wejdzie w życie odpowiednie rozporządzenie ministra zdrowia. Wytyczne określają m.in. sposób rejestracji pacjentów, formy udzielania porad zdalnych czy kwestie związane z organizacją pracy. Wskażą również przypadki, w których realizowane powinny być wizyty osobiste pacjentów w placówkach.
BRAK KOMENTARZY
Przepraszamy, formularz komentarzy jest obecnie zamknięty.