26-latka udostępniła dane i straciła ponad 70 tysięcy zł. Uważajmy na internetowych oszustów
Pomimo apeli oraz ostrzeżeń przed oszustami, sprawcom znowu udało się wyłudzić pieniądze. 26-letnia mieszkanka gminy Bolimów wprowadzona w błąd przez oszusta podającego się za pracownika banku, udostępniła hasło do swojego konta. Dzięki temu przestępca uzyskał ponad 70 tysięcy złotych. Postępowanie w tej sprawie prowadzi Komenda Miejska Policji w Skierniewicach.
21 sierpnia 2021 roku do skierniewickiej komendy zgłosiła się kobieta, która zawiadomiła o wyłudzeniu ponad 70 tysięcy złotych. Do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna mówiący ze wschodnim akcentem. Przedstawił się jako pracownik banku i powiedział, że doszło do włamania na jej konto bankowe, z którego dokonano przelewu 700 złotych. Kobieta uwierzyła, że musi podać hasło do swojego konta bankowego, aby odzyskać te pieniądze. 26-letnia mieszkanka gminy Bolimów zastosowała się do wszystkich poleceń jakie wydawał oszust. Zainstalowała oprogramowanie, dzięki któremu przestępcy uzyskali dostęp do jej telefonu, a także generowała kody blik, które następnie zatwierdzała. Dzięki temu sprawcy wypłacili z jej konta 20 tysięcy złotych oraz zaciągnęli kredyt na kwotę 51 tysięcy złotych. Wypłaty gotówki dokonano w walucie dram armeński. Trzy miesiące wcześniej w podobnych okolicznościach 62-letnia skierniewiczanka straciła 150 tysięcy złotych. Wówczas pokrzywdzona również uwierzyła w szybki zysk przy zakupie krypotwalut. Straciła oszczędności, a na jej dane zostały zaciągnięte kredyty.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności przy transakcjach bankowych. Nie należy otwierać linków otrzymywanych w wiadomościach sms. Bezpiecznie jest zadzwonić do firmy, która jest nadawcą wiadomości, aby upewnić się co do źródła jej pochodzenia. Pamiętaj! Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. WAŻNE – tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić dzwoniąc na infolinię.
BRAK KOMENTARZY
Przepraszamy, formularz komentarzy jest obecnie zamknięty.