Reporter

Nowy Tygodnik Regionalny

kolejka przed starostwem
Poddębice Powiat poddębicki Temat główny Warto przeczytać

Petenci przed urzędami zapomnieli o koronawirusie!

Z redakcją skontaktował się jeden z czytelników, który negatywnie ocenia organizację pracy urzędników starostwa powiatowego w Poddębicach przyjmujących w okresie pandemii na innych zasadach petentów. Mieszkańcy czekają na załatwienie sprawy często w długich kolejkach, niestety człowiek przy człowieku, zapominając o zagrożeniu zakażeniem. Podobnie jest przed urzędem miasta.

„Koronawirus zbiera swoje żniwo. Starostwo ograniczyło dostęp do wewnątrz budynku. Za to przed urzędem praktycznie codziennie tłum ludzi czeka przed wejściem głównym, ale i wejściem bocznym do wydziału komunikacji. Ludzie stoją wiele godzin jeden obok drugiego, nie ma zachowanych odstępów. Czy ktoś nad tym w ogóle panuje? W kolejce stoją często starsi ludzie. Czy to takie trudne, aby starosta zleciła wniesienie krzesełek albo ławek przed budynek ? Muszą oni tak stać albo siadać na chodniku czy murkach?” – czytamy w liście od mieszkańca Poddębic.

W sprawie skontaktowaliśmy się z powiatem. Małgorzata Komajda, starosta poddębicki, nie ukrywa, że pandemia SARS-CoV-2 jest dla nas wszystkich sytuacją trudną.

– Wymaga działań szczególnych i niestety zmusiła nas wszystkich do zmiany organizacji życia codziennego. Po okresie realizacji zadań w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów, wprowadziliśmy możliwość bezpośredniej obsługi w siedzibie urzędu – mówi starosta. – Mając świadomość ciążącej na nas ogromnej odpowiedzialności za zdrowie mieszkańców i pracowników urzędu, wyznaczyliśmy miejsca przyjęć interesantów, przy czym dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi.

M. Komajda podkreśla, że w celu zachowania bezpieczeństwa, na drzwiach wejściowych (zarówno wejście główne oraz wejście tymczasowe – boczne do wydziału komunikacji) jest wywieszona informacja dotycząca obowiązku zakrywania nosa i ust, stosowania środków ochrony indywidualnej udostępnianych przez urząd, które znajdują się przy wejściu do urzędu (maseczki, płyn do dezynfekcji rąk i rękawiczki jednorazowego użytku) oraz do zachowania odległości od innych osób wynoszącej co najmniej 2 metry.

– Interesanci obsługiwani są w pełnym zakresie realizacji poszczególnych spraw według kolejności przyjścia do urzędu. W tym celu zostały uruchomione stanowiska do rejestracji pojazdów, wymiany dowodów rejestracyjnych oraz do tzw. „szybkich spraw”, czyli do odbioru dowodu rejestracyjnego, wpisu w dowodzie rejestracyjnym, montażu instalacji gazowej, zgłoszenia zbycia, nabycia pojazdu oraz stanowisko do wydawania uprawnień do kierowania pojazdami. W celu zapewnienia szybszej obsługi klienta, płatność dokonywana może być poprzez terminale płatnicze, które znajdują się bezpośrednio w wydziale komunikacji lub w punkcie kasowym Banku Spółdzielczego w Poddębicach, który został uruchomiony dla klientów starostwa. Liczba obsługiwanych obecnie Interesantów jest porównywalna z tą sprzed pandemii. Mamy świadomość, że udostępnienie miejsc siedzących przed budynkiem urzędu zwiększyłoby komfort oczekujących, jednak obowiązujące normy sanitarne mające na celu minimalizację ryzyka zakażeń, przestrzeganie zasad dystansu społecznego, o czym wielokrotnie przypominamy interesantom, a przede wszystkim bezpieczeństwo zdrowotne mieszkańców pozostaje dla nas priorytetem. W związku z powyższym na bieżąco aktualizujemy procedury w tym zakresie i stosujemy się do najnowszych zaleceń oraz wydawanych instrukcji. Dokładamy też wszelkich starań, aby organizacja pracy w urzędzie nie wpłynęła na obniżenie jakości świadczonych usług – dodaje starosta Małgorzata Komajda.

Przed wejściem do urzędu miasta jest podobnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.