Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią
Tarcza TBM „Katarzyna” drąży pod ściśle zabudowanym centrum Łodzi. Na trasie prac zawaliła się jedna ze ścian kamienicy przy al. 1 Maja 23, uszkodzona została także kamienica przy ul. Próchnika 44. Na miejscu pracuje sztab kryzysowy złożony z przedstawicieli wykonawcy, PKP PLK i Miasta.
W kamienicy przy al. 1 Maja 23 doszło do katastrofy budowlanej, w wyniku której trwale zniszczonych zostało siedem lokali. W kamienicy przy ul. Próchnika 44 uszkodzona została jedna ze ścian. Obecnie dostęp do obu budynków jest niemożliwy, trwa analiza ekspertów mająca na celu ustalenie dalszego postępowania co do obu tych nieruchomości. Gdy tylko dostęp ten będzie możliwy, mieszkańcy zostaną natychmiast o tym powiadomieni.
Lokatorzy obu nieruchomości – łącznie 17 rodzin – zostali wcześniej relokowani, zgodnie z ustalonymi procedurami. Budynki w momencie uszkodzenia były puste.
Jak informuje łódzki magistrat – dla wszystkich stron zaangażowanych w budowę tunelu średnicowego – spółki PKP PLK, wykonawcy prac i Miasta Łódź – najważniejsze jest bezpieczeństwo mieszkańców. Trwają ustalenia z Wojewódzkim Inspektoratem Nadzoru Budowlanego dotyczące terminu ponownego uruchomienia tarczy. Najważniejszym kryterium pozostaje bezpieczeństwo.
PKP PLK wspólnie z Miastem Łódź będą na bieżąco informować wszystkich mieszkańców Łodzi o postępach prac związanych z budową tunelu średnicowego aż do zakończenia tej inwestycji.
BRAK KOMENTARZY
Przepraszamy, formularz komentarzy jest obecnie zamknięty.