Reporter

reporter-ntr.pl

termy uniejów
Kraj i Świat

Orlen w ruchu – kawa i hot dogi już nie tylko dla zmotoryzowanych klientów

Kawa i hot dogi sprzedawane na stacjach Orlen będą dostępne także w centrach miast. 23 czerwca koncern otworzył pierwszy – z 40 w tym roku – punkt sprzedaży „Orlen w ruchu”, przy ul. Grójeckiej 26 w Warszawie. PKN Orlen, dzięki dokonanej akwizycji spółki Ruch, rozwija segment detaliczny, który poszerza również o usługi kurierskie.

„Wprowadzamy nasz segment detaliczny na jeszcze wyższy poziom. Dlatego, zgodnie z obietnicami, wychodzimy do klientów i otwieramy nowe formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, pod marką >>ORLEN w ruchu<<” – powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen w trakcie uroczystości otwarcia pierwszego warszawskiego punktu sprzedaży. Do końca roku powstanie 40 takich punktów, na początek w centrach dużych miast, a w ciągu najbliższych czterech lat ponad 900 punktów w całej Polsce.

Przejęcie znanej wszystkim Polakom spółki Ruch oznaczało przejęcie także ok. 1300 jej punktów w atrakcyjnych, centralnych lokalizacjach. Ruch pod skrzydłami Orlenu będzie oferował przede wszystkim produkty gastronomiczne, doskonale znane ze Stop Cafe, a także prasę oraz usługę nadawania i odbioru przesyłek.

„Ruch ma tradycję, ma punkty sprzedaży. Ta akwizycja była dla nas ważna, by rozwijać się w obszarze pozapaliwowym zdecydowanie szybciej” – zaznaczył Daniel Obajtek i dodał, że koncern liczy na zysk operacyjny w segmencie detalicznym rzędu 5 mld zł rocznie, czyli o 2 mld zł więcej niż obecnie. Planowane do 2030 r. inwestycje w rozwój sprzedaży detalicznej wyniosą ok. 11 mld zł. 

„Orlen w ruchu” to nowy format pozapaliwowej działalności detalicznej koncernu oferowanej klientowi miejskiemu, który porusza się głównie środkami komunikacji publicznej lub pieszo. Przygotowanie oferty poprzedzone było pogłębionymi badaniami nad marką, rozpoznawalnością czy sposobami połączenia marek Orlen i Ruch. 

Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej podkreśliła, że koncern z uwagą śledzi trendy konsumenckie, które pojawiają się na rynku i stara się adaptować je zarówno na stacjach paliw, jak i w formacie „Orlen w ruchu”.

„Dzisiejszy klient chce zjeść smacznie jak w restauracji, szybko jak w barze szybkiej obsługi, ale przede wszystkim zdrowo jak w domu. Te zasady przyjęliśmy przygotowując asortyment w ramach nowego formatu” – powiedziała Patrycja Klarecka. 

W punktach „Orlen w ruchu” będzie można zjeść szybko, zdrowo, smacznie i tanio. Gastronomiczna oferta obejmuje nie tylko słynne już hot-dogi Orlenu, ale także np. dania gotowe z nowej linii produktowej, w tym produkty typu ultra fresh. Przekąski, dania zimne i gorące oraz napoje są dostępne na wynos – w biodegradowalnych, jednoskładnikowych opakowaniach.

„Orlen w ruchu” oferuje także znaną ze stacji paliw kawę, ocenianą przez Polaków w badaniach marketingowych jako najlepszą kawę pitą poza domem. W czasie pandemii ekspresy do kawy zostały dodatkowo wyposażone w bezdotykowe podajniki do kubków. Dostępne są również syropy smakowe oraz wegańskie mleko owsiane, co, zdaniem Patrycji Klareckiej, jest standardem w najlepszych punktach kawowych. 

Koncern równocześnie wchodzi w branżę usług kurierskich, z których będzie można skorzystać zarówno na stacjach Orlen, jak i w punktach „Orlen w ruchu”. Do końca 2021 r. planowane jest utworzenie 5 tys. punktów odbioru paczek. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom