HomeWarto przeczytaćIntymne zakupy w aptece

Intymne zakupy w aptece

prezerw3Widok młodzieńców kupujących prezerwatywy dziś już nikogo nie dziwi. O antykoncepcji myślą też dziewczyny. Farmaceuci mówią o prawdziwej rewolucji w sferze seksualnej. Seniorzy także chcą być aktywni. Do apteki przychodzą po „wspomagacze”, które mają zadanie zwiększyć libido.
Jeszcze kilka lat temu o antykoncepcji mówiło się po cichu a klient przychodząc do apteki po prezerwatywę czerwienił się jak burak.
– Sporo się zmieniło – mówi Małgorzata Czaplińska, zastępca kierownika apteki w centrum Ozorkowa. – Świadomość wynikająca z myśleniem o antykoncepcji jest dużo większa niż przed laty i uważam, że to dobrze. Nie zmienimy tego, że seks uprawiają coraz młodsze osoby. Ważne jest jednak to, że młodzi ludzie się zabezpieczają. Niechciana ciąża to naprawdę ogromny dramat, szczególnie, gdy przyszła mama nie ma jeszcze osiemnastu lat.
W aptece dowiadujemy się, że w okresie wakacji nieznacznie wzrosła liczba sprzedawanych środków antykoncepcyjnych. Wciąż zdarza się, że do apteki – jak po ogień – wpadają dziewczyny prosząc o wczesnoporonne tabletki.
– Wybierane są przez kobiety, które z różnych przyczyn obawiają się, że mogło dojść do zapłodnienia. Dzieje się tak wówczas, gdy zawiodą inne metody antykoncepcji. Oczywiście tabletki są na receptę – słyszymy od M. Czaplińskiej.
Nie tylko nastolatkowie myślą o seksie. Farmaceuci mówią o pokaźnej grupie klientów starszych, również pragnących pozostać aktywnych w tej sferze.
– Niestety, z moich obserwacji wynika, że obniżyła się granica wieku dla osób poszukujących seksualnych wspomagaczy. O preparaty zwiększające libido pytają już 30-latkowie. Myślę, to znak naszych czasów. Stres, przepracowanie, zanieczyszczenie środowiska – to wszystko składa się na spadek popędu seksualnego – mówi farmaceutka. – Do apteki zaglądają również seniorzy, którzy też proszą o „wspomagacze”.
W kolejnej aptece równie dobrze sprzedają się prezerwatywy, tabletki antykoncepcyjne, preparaty zwiększające libido. Seks nie jest już tematem tabu. Kierownik Barbara Kotońska chętnie udziela informacji.
– Wśród młodych temat antykoncepcji jest dobrze znany. Nie ma już zażenowania. Chłopcy potrafią zapytać o rozmiar prezerwatywy, czy jest lateksowa czy nie, lub czy jest smakowa – słyszymy. – Co ciekawe, pomimo takiego dobrego rozeznania, tuż po wakacjach obserwujemy znacznie zwiększoną liczbę sprzedawanych testów ciążowych.
tekst i fot. (stop)

UDOSTĘPNIJ:
Klimatyzacja powodem
Zadyma na Grzybowej
BRAK KOMENTARZY

Przepraszamy, formularz komentarzy jest obecnie zamknięty.