Reporter

Nowy Tygodnik Regionalny

Temat główny Warto przeczytać

Godziny dla seniorów również na poczcie

„Spółka dbając o bezpieczeństwo klientów i swoich pracowników stosuje się do wszystkich rygorów sanitarnych, które mają na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa, a nawet wprowadza dodatkowe rozwiązania w tym zakresie” – czytamy w komunikacie Poczty Polskiej.

Listonosze oraz pracownicy obsługi klienta na bieżąco otrzymują maseczki, jednorazowe rękawiczki lub środki do dezynfekcji. W 5800 placówkach zainstalowano przesłony, które oddzielają klientów od obsługi. Dodatkowo Spółka apeluje do klientów, by zakrywali nos i usta oraz zachowywali co najmniej 1,5 metra dystansu od innych klientów oraz od pracowników obsługi. Należy pamiętać, by te zasady stosować zarówno w pocztowych placówkach, jak też odbierając przesyłkę od kuriera lub listonosza.

Poczta Polska wprowadziła także szereg zmian, które mają na celu ograniczenie bezpośredniego kontaktu podczas doręczania przesyłek pocztowych:

Polecony do skrzynki – w związku ze zmianą zapisów w prawie pocztowym, Poczta Polska wprowadziła bezpieczne bezdotykowe procedury doręczania listów poleconych. Od kwietnia listy polecone mogą być doręczane do skrzynki pocztowej adresata. Wprowadzone zmiany nie dotyczą przesyłek wysłanych przez sądy, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego, a także wysyłanych do tych instytucji.

PIN wystarczy do obioru przesyłki – klienci mogą odbierać paczki doręczane przez kuriera przy użyciu kodu PIN otrzymanego w wiadomości SMS lub email. Aby skorzystać z tej usługi wystarczy, że nadawca przekaże numer telefonu lub adres e-mail adresata, a Poczta Polska przed doręczeniem przesyłki – na wskazany kanał kontaktu – przekaże 6 cyfrowy kod. Przy odbiorze przesyłki wystarczy, że klient poda prawidłowy PIN, a kurier pozostawi przesyłkę odbiorcy. Z jednorazowego kodu odbioru można skorzystać w usługach: Pocztex, Paczka + oraz Paczka pocztowa.

Dodatkowo z powodu pandemii wprowadzono stałe zmiany pracowników, tak by w razie choroby zapewnić ciągłość świadczonych usług. W sortowniach i wszystkich innych miejscach, gdzie na jednej zmianie pracuje dużo osób codziennie mierzona jest temperatura pracowników. Dodatkowo, choć nie jest wymagane, przeprowadzono dotychczas 315 dezynfekcji pomieszczeń w sortowniach. Takie ponadnormatywne dezynfekcje będą nadal kontynuowane, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracującym w nich osobom.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.